Tankeläsare

Berättar för lillebror med Aspergerdiagnos om min fadäs med mobiltelefonen som gjorde en djupdykning i toan. Och han svarar:

- Jaha.

*eftertänksam tystnad*

*tystnad*

*bitande tystnad*

- Okej lilleman, några frågor på det?

- Nej.

- Så du undrar inte hur det gick till eller så?

- Nej, jag fattar att du satt på toa och sen hade bråttom att få på dig byxorna och "faktiskt" spolade samtidigt. Då åkte telefonen ur din ficka rakt ner i toaletten och eftersom du hade  spolat så försvann den.

- Va!? Hur kan du veta det?

- Jag är ju tankeläsare ju !

Kommentarer
Postat av: astrantia

Ja, ibland undrar man om du faktiskt inte är det, de här barnen!

2008-05-16 @ 07:35:41
URL: http://lappkast.wordpress.com/
Postat av: Tina

Nej, inte tankeläsare, men ytterst logisk! Det är ju egentligen inget märkvärdigt, helt naturligt och logiskt förlopp! Det är ju vi andra som lägger in massa andra saker, hygien och liknande, i tänket. Visst är det egentligen underbart?

2008-05-16 @ 20:10:46
URL: http://tinaerikssons.blogg.se
Postat av: Airam

Tina - precis så tänker jag oxå. Rent, avskalat och logiskt. Åh om man finge ha behållt det där kloka barnsliga.

2008-05-18 @ 22:08:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0