Längtan

Jag saknar och längtar så mycket.
Efter allt och inget.

 Foto: Pain de Martin

Sådan längtan brukade kunna stillas med bakning förr.
Nu är ju inte det nån idé eftersom ingen  här äter bröd.
Inte ens alldeles underbart surdegsbröd som bloggen Pain de Martin lockar med.

Ett alternativ till bakning har mellan varven varit kvällskurs i något slags hantverk,
gärna keramik - men just nu saknar jag ju tiden för sådant engagemang.

Imålad i ett hörn är nog rätt beskrivning.
Och hänvisad att själv med tankekraft ta hand om saknad och längtan.

Kanske kommer jag fram till nåt bra, helt utan handkraft...

Kommentarer
Postat av: Anna S

Å vilket vackert bröd! Hittade också till Martins blog för en tid sedan, men det hela var FÖR invecklat. Nu bakar jag enligt "No knead method" NY-Times / www.breadtopia - trots att jag inte äter bröd själv... Idag gjorde jag din fantastiska kålgott för första gåmngen. Det blev fullträff! Så jäkla (sorry) gott!!! Att man bara inte tänkt på det förr. Du är ett geni helt enkelt!

2008-11-04 @ 20:54:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0