Listetta

Lillebror har nu bestämt sig för att utdela 10 poäng av 10 möjliga till en Statuslåt.
Och storebror blev bekymrad:

- Först lär du honom Queen och då lär hans sig allt om dem utantill och du
tycker att han är bra. Och nu lär du honom Status Quo och då tycker du att det
är bra. Jag tycker faktiskt att man kan lyssna på lite olika musik!

Lillebrors toppetta är inget dåligt val. På frågan varför just den är så bra svarar
han:

- För att jag blir glad och lycklig av den ju !

Tror inte lyckan hade någon ände när jag visade hur man hittar texter på webben.
Han sjöng med som om han aldrig gjort annat än läst engelska. Och som han
dessutom aldrig gjort annat än att sjunga andrastämman samtidigt. Och mina ögon,
de fuktades som om inte heller de hade gjort något annat...



Rock 'n' Roll - Status Quo

Never thought I'd have a worry
For me to be alone
Playing near or far too many
Times I should have known
It can loose you all good sleep at night
12 bar blues is now alright.
Now it`s up to you
Try and find the reason to
Rock `n` Roll in every song
Rock `n` Roll in everyone
It`s Rock `n` Roll and Rock
and Rock `n` Roll
It`s Rock `n` Roll and
Rock keeps rollin` on
Waiting all the time to find
Radio plays on Caroline"
They say you'll get there in the end
We can pray, what we say
Makes a difference in the end.

Rushing always in a hurry
I try to give it up
Everything we do is funny
it´s never good enough
It can loose you all good sleep at night
12 bar blues is now alright
Now it`s up to you
Try and find the reason to
Rock `n` Roll and every song
Rock `n` Roll and everyone
It`s Rock `n` Roll and Rock
and Rock `n` Roll
It`s Rock `n` Roll and
Rock keeps rollin` on
Waiting all the time to find
The radio plays on Caroline"
They say you'll get there in the end
We can pray, what we say
Makes a difference in the end.

Kommentarer
Postat av: Leffe

Vad kul att lillebror tycker om Status Quo så mycket. Då är vi två. I en karriär som sträcker sig över fem årtionden lär han fortsätta att upptäcka både små och stora guldkorn under lång, lång tid framöver!

2008-11-16 @ 10:48:26
Postat av: Airam

Leffe - Ja, jag tror tillomed att vi är tre ;-)

Idag presenterar jag en "ny" platta för honom och han ser ut som ett lackmuspapper. Omdömet lär jag inte få veta förrän om nån vecka, men jag VET att det blir en fröjd. Lillebror har smak - oxå ;-)



2008-11-16 @ 11:00:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0