Winson

En årsgammal person frågade mig idag
om jag fick Puss&Kramjeans som tonåring.
Och innan jag hann svara berättade han om
hur hans mamma tyckte det "gick lika bra"
med jeans från Coop.

- Fattar du hur jag skämdes!? Jag fick som
tonåring gå i Winsonjeans från Domus!



Om jag fattade. Jag hade "naturligtvis" likadana.
Det var ju ingen skillnad i kvalitet... sa hon..

Själv hade jag bara en önskan på min julklappslista
som femtonåring. En vit täckjacka med amerikanska
flaggan på kragen.
Och hon köpte en hemskt ful och
höftskuren, fullständig genomfyrkantig och billig täckjacka
i rött, av alla färger. Från Ellos!

Den julen hade jag kunnat lappa till henne....

Men efteråt fick jag både den vita täckjackan, de super-
moderna och ursnygga jeansen från Puss&Kram/Gul&Blå .
Och inte nog med det, jag fick cowboystövlar i naturläder.

Nu har jag skrattat så gott igen.
Det finns fler som hade Winson... och som så målande
beskev scenariot. Precis så det även var för mig.

Nu kan man förresten köpa dem på Tradera. Ovanstående
gick för 58kr. Ett pris som alltså har stått sig....


Kommentarer
Postat av: L80

Mamma sydde mina jeans... Käckt lade hon till att jag ju kunde säga att jag minsann inte köpte färdigsydda kläder, utan fick dom uppsydda. Eller hur...!

2008-11-14 @ 23:15:42
URL: http://heltvanlig.webblogg.se/
Postat av: Airam

L8o - Det är så härligt på nåt vis att tänka på det där nu när man "förstår". Vilken lycka ändå att de inte belasta oss med att det faktiskt kanske handlade om usel ekonomi...

2008-11-15 @ 11:05:03
URL: http://airamsmat.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0