E621



Det stod en såndär bambatant i min affär i fredags.
Och bjöd ut sin, så kallade mat.
Nya innovationer på gammalt tema. En slags förlängning
på tacos. Pulver i kubik. Konstgjort likaså. Chips och
liknande i långa banor. Jag tackade nej.
Andra gör som de vill. Och jag gör min tacosblandning
kemifri.

Hon siktade in sig på män. Och de åt med god aptit.
Tills hon mötte sin överman.

- Nätack, jag äter inte glutamater.
- Det är inga glutamater i det här!
- Jorå, det är fullt med E621.
- Jag har inte hört att det är några E-nummer alls här.
- Då har du inte lyssnat. Dina varor är fullproppade med glutamater, var så säker.

Mmm, jag gillar civilkurage.
Och det fick han veta.
Med en blinkning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0