Favvisar

Lillebror hade med sig en CD-väska ikväll. Med sina musikplattor och några spel. Det var en salig blandning av allt från heavy metal till melodifestival , Orsa spelmän och Mozart. Och somliga har han fått av mig. Bland annat en önskeplatta med blandat 60'  70'  och 80'. Och han ville spela de han lyssnade in sig på just nu.

- Vill du höra den som jag har hört på allra mest. Jag har lyssnat på den 60-70 gånger, typ....

Som vi dansade på köksgolvet. En elvaåring som älskar Bette Midler. Från 70-talet...


- Lyssna på den här då, den har jag spelat 30-40 gånger, typ...
 
Lillebror spelade luftgura som om han aldrig gjort annat. Och stuffade så himla
gott. Och skrattade med hela kroppen. Det var knappt att jag orkade. Såhär en
grå torsdagskväll. Annat var det 1973 när jag själv var elva och stuffade till Sweet
på ungdomsgår´n Gröna Lyktan


- Airam, nästa har jag bara lyssnat på 30 gånger, men då har jag bara lyssnat
i 1 ½ vecka, typ...

Le fric cést chic kunde jag väl aldrig tro skulle kännas så skön för en grabb år 2008...

Sicken unge. Jag gillar att han gillar. Framförallt det jag gillar. Eftersom han mest
har vråltung och i mina öron fullständigt obegriplig hårdrock omkring sig. För att
väga upp det hela fick mitt fokus gå över lite på storebror oxå och vi lirade klassisk
gitarr ett slag. Alltmedan vi hörde lillebror fortsätta digga i köket....digga Sven-Ingvars
och Queen. Det är musiköra det!

Kommentarer
Postat av: Maja

Men va´ härligt - jag blir riktigt rörd här vid köksbordet. Vilken känsla för musik och ännu härligare är den musikupplevelse som du har bidragit med. Önskar att fler "små" fick ta del av detta.

2008-10-16 @ 22:24:15
Postat av: Wolmer

Oh vilka underbara gamla godingar! Och Ballroom Blitz, en av mina storfavoriter alla kategorier, underbart! Det rycker i både höfter och ben nu...;-)

2008-10-17 @ 12:20:48
URL: http://blogg.passagen.se/wolmer
Postat av: astrantia

Härligt när ungar väljer själva vad de gillar och inte bara sväljer det som är inne för stunden. Det är ju dessutom ofta så dåligt - eller är det bara det att man blivit gammal? ;-)

2008-10-18 @ 21:37:10
URL: http://lappkast.wordpress.com/
Postat av: Airam

Wolmer - Bloggade en gång om Ballroom Blitz. Att jag var galen i den som elvaåring 1973. Och hur min mamma trodde den hade nåt med djävulen att göra :-)

Lillebror har rättats till idag när han sjöng "Bålrum blixt". Han älskar den. Det går inte att missta sig på. Hela hans annars så stela och stillsamma kropp vibrerar. Han njuter verkligen och det är SÅ gott att få dela.

2008-10-18 @ 23:18:31
Postat av: Airam

astrantia - vi pratar ett gossebarn som ju oftast går sin egen väg. Och det gäller att se det som tillgångar istället för tvärtom. För vad gäller musik blir han ju per automayik en begåvning eftersom han inte har en enda föreställning om det stereotypa. Imorse när jag löste krysset så var en av frågorna en vals. Han visste direkt att det var Orsa Spelmän. Det är så himla häftigt med honom! Allätaren lillebror ;-)

2008-10-18 @ 23:20:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0