Tredjedagen

Tredje dagen kokboksmat är till ända. Sjutton nya alster. Sjutton maträtter och minst lika många bilder. Imorgon rundar vi av med lite lättsammare; frukost och gottis.

Men vi rundar absolut inte av musiken.
Jag tilldelas världsmusik. Via SR online.

"Musik som blandar rock och pop och traditionella folkliga musikformer. Begreppet omfattar "etnisk" popmusik från så gott som alla världens länder som t.ex. reggae, highlife, calypso, bhangra, bossa, ökenblues, flamenco, raï m.m"

När det inte är Dylan, Zappa, Coletrane och de andra stora pojkarna. Jag har inget berättigande säger han. Om jag inte tar till mig. Han är tuff, mot de tuffa.

Men jag har berättat att det faktiskt finns lite undergroundmusik även hos mig. 
 



Jarabe de Palo med "el lado oscuro".
En riktig favvo som jag ska spela för honom imorgon.

Säkert får jag tillträde till hans häftiga värld även då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0