Tystnad

Vi är några tejer som pratar om en tyst weekend på kloster.
Enligt tips finns där sköna sängar, god mat, tideböner och nunneöron som lyssnar ifall man vill.

Frågan är bara om vi får tulla på nattvardsvinet?
Och om Pringles kan funka som oblater?


Vilket osökt får mig att minnas mina forna svärföräldrar...
Djupt troende och hängivna sin lilla församling.
Där ingen gillade vare sig nattvardsvinet eller brödet.

Så de tog nattvarden på dansk sött körsbärsvin och åt sockerkaka till.
Medan de flinade...

Kommentarer
Postat av: Wolmer

Det tror jag är absolut rätt förhållningssätt till både livsåskådning och livet i allmänhet. Man ska göra det så trevligt man bara kan, för om man tror på Gud så vill han nog att vi ska vara glada och må bra!



Kan också känna mig frestad av klosterretreat, men är osäker på om jag kan hålla snattran.



När jag låg på BB och man skulle kolla morgontempen, blev jag beordrad att vara tyst i 30 sekunder medan termometern satt i gapet på mig. Jag fick börja om 10 gånger tror jag...

2008-10-23 @ 11:10:08
URL: http://blogg.passagen.se/wolmer
Postat av: Airam

Wolmer - tror jag "kan" vara tyst. Kanske tillomed så himla bra att jag blir sänkt av tystnaden. Men om man aldrig vågar hoppa, får man inte flyga...

2008-10-23 @ 20:40:40
URL: http://airam.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0