79

Sjöng för den tossiga födelsedagsmorsan i telefon imorse. Hon sjöng med.

- Hur gammal blir du då mamma?

- VET du inte det!?

- Jodå, men vet du?

- Hörredu, nuförtiden bryr jag mig inte om det så mycket förstår du.

- Nej, men om du gissar, vad drar du till med då?

- Tja, jag ska snart gå i pension tror jag.



Hon har presentats. Med nya mjukiskläder och fina rekordeliga damkalsonger. Förutom stor blomsterkvast, handrensade lingon från torget och ett kilo kantareller från samma ställe. Så stekte vi kotletter med gräddiga gula svampar till middag och festade på Gino till dessert.

Det enda hon såg och pratade om var lingonbären.
De vittnar om söta godsaker framöver.
Lingonsylt & grädde har hon alltid vurmat för.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0