Delikatesser

Alla brinner vi för nåt. Mer eller mindre för olika saker. Saker att handla. Och kanske oxå olika beroende på utbud. Precis just idag har jag upplevt ett för mig alldeles nytt koncept och utbud. Mitt sinne och mina smaklökar har fått en stimuli som inte har någon konkurrens på arenan. Det har öppnats en Olivoljedelikatessaffär på stan. Wow, vilken grej. 

Oliv & Té - Delikatesser, tyvärr utan hemsida än sålänge.




Le Magnolie Olio extra Vergine di Olivi

Mazetto Balsamic Vinegar of Modena

La Molina

Butiksägarana är pålästa, serviceinriktade och mycket sympatiska. Jag fick både lektion i såväl oljans som Balsamico:ns speciella egenskaper, ursprung och kvalitetsmärkning DOP. Och jag fick upp gluggarna för olivoljans syrahalt och hur den uppkommer. Fina oljor beror på handplockade oliver. Då minimeras risken för oxidation när de faller till marken och därmed behålls alla antioxidanter intakta. Och jag fick smaka! Av lite allt möjligt. Inte minst de allra finaste oljorna, men även choklad. Oliv & Te´ Delikatess är redan min favvo och hangup!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0