Ischias

Jag brukar alltid, om jag nu inte storhandlar:
ta en pensionärskundkorg på hjul när jag
är i affären. Det är smidigt att slippa lyfta och
bära. Och det är smidigt att slippa baxa med
en tung och idiotstor snedvriden vagn när man
bara ska ha litegrann.



Och, inte minst är det smidigt att slippa få sviter av
att  kroppen delar upp sig i två olika fungerande delar...


Igår tog jag en kundkorg utan hjul. För det fanns ingen
annan. Och jag skulle ju bara ha litegrann.

Såhär i efterhand uppskattar jag att innehållet till det
som utmynnade i värsta anfallet av ischias säkert
vägde 7-8kilo. Helt kort ställde jag ifrån mig korgen
och vred säkert kroppen samtidigt som den hängdes
upp på armen igen.

Inatt har någon skrikit Aj  i mitt sovrum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0