Cruising

Vinden har vänt. Från vräkande ösregn och halvstorm igår kväll är det nu ganska vindstilla solsken.
Som gjort för motorcykelåkning.



Vi ska cruisa. Ett slags årlig sensommarcruise med storebror och hans kompis. Båda på urtjusiga glidare. Och i år med min utflyttade 23-åring och hans flickvän som så sent som häromdagen klarade sitt körkort. Båda på sportcyklar. Vilken familjesammankomst.

Sammanfattning:
Det blir en cruise som sent skall glömmas. Min hoj startade inte i arla morgonstund!
Inte när jag sprang igång den ensam. Inte heller med springhjälp. Och inte ens när den puttades upp för en backe och 23-åringen sedan fick fart nerför den branta backen. Den startade först när den via startkablar fick hjälp av annat batteri. Så bar det äntligen iväg. Först till Kumla där vi hämtade upp glidarna och sen vidare till motorhistoriska dagen i Hallsberg. Rent teknikmässigt borde då batteriet ha laddat såpass att hojen borde hoppa igång på första försök. Icke! Nytt tilltag med nu inlånade startkablar. Och sen vidare färd än hit än dit för att hitta ett nytt batteri. Visserligen är det väl märkesvara att köpa på MC-butik, men det är knappast någon skillnad för mig som förare med märkesbatteri mot Biltema´s men det skiljer i pris. 2498kr mot 298kr. Vilken känsla det var när hojjen med nya budgetbatteriet kickade igång på studs.

Känslan när ett billarm hoppade igång "bara" av att jag drog lite i rullen när vi gled över stan, är inte heller dum. Särskilt inte som ungdomarna tyckte att det var ganska, för att inte säga mycket häftigt. Tant gasar så att billarm tjuter mitt i city. Mm, ska det va´ så ska det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0