Mascara

Nånting har hänt med mina ögon & fransar. Jag har under senaste halvåret varit tvungen att prova mig runt i mascaraträsket. Till följd av hål i plånkan. Och sminkväskan full med obetydligt begagnade mascaror som inte duger något till. Någon tipsade om Kanebo 38° Separating & Lenghtening. Men där fick snålkänslorna sig ett uppsving. Jag betalar (av princip?) inte för märken och särskilt inte en mascara för 250kr. Så istället inköptes andra billiga varianter. Som inte heller dög. Som om det vore billigt.



Men när man handlar på taxfree kan man ju få köpa för sisådär två guldpengar billigare. I bästa fall. Så jag köpte Separating & Lenghtening på Arlanda. Viken mascara ! Jag har hittat hem! Den är helt outstanding. Inga klumpar, inga spindelben, inga smulor, inget som kladdar av sig och den sitter som berg utan att vara vattenfast. Tvål och 38-gradigt vatten så släpper den. Men först då. Nu kan de här kärringögona med ständiga strilar av tårar rinna. Min mascara sitter där den blivit satt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0