Årslista

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Jo, det kan man nog säga. Både det som gör sig och inte gör sig. I skrift, heller.
2. Höll du några av dina nyårslöften? Minns inte att jag tog några specifika. Jag lovar inför varje måndag året runt istället.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nej nej, de får barnbarn istället.
4. Dog någon som stod dig nära? Ja dessvärre, en väninnas begravning genomleds med betoning på led.
5. Vilka länder besökte du? Lettland och Bulgarien
6. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010? Absolut: tid, frid oh frihet.
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? Det måste vara den 24:e januari.
8. Vad var din största framgång 2009? Ja, att vara delaktig i ett boksläpp som sålt nättupp i 80’000ex känns ganska framgångsrikt.
9. Största misstaget? Det ligger inte för mig att se på livets ingredienser på det viset. Säkert gör jag misstag, men de är till för att skjutsa mig framåt.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Nej och varje dag utan sjukdom är en ynnest, jag är evigt tacksam sålänge jag slipper vara i underläge av något förfärligt med hälsan.
11. Bästa köpet? Låter löjligt, men en stickad väst och en skärmaskin är mig mycket kära.
12. Vad spenderade du mest pengar på? Teknikprylar.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? En underbar blombukett gjorde mig så otroligt glad.
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Eftersom jag är en nostalgiker så är det återupptäckter av tidigare musikförälskelser, och de sinar aldrig, tackolov.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Mycket ledsnare mitt i all glädje.
16. Vad önskar du att du gjort mer?
Lyssnat inåt och utåt.
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Babblat..
18. Hur tillbringade du julen? I ”stillhet” med tossiga morsan runt benen.
19. Blev du kär i år? Jajamen - jag blir kär hela tiden.
20. Hur många one night stands? Inga
21. Favoritprogram på TV? Dokumentärer.
23. Bästa boken du läste i år? Antagligen Praktiskt Medicin.
24. Största musikaliska upptäckten? Melody Gardot.
25. Något du önskade dig och fick? Alex Schulman Skynda dig att älska
26. Något du önskade dig men inte fick? Hmm, så ska man inte se på saken…man får det man förtjänar.
28. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Firade ankomsten till Bulgarien på en fin balkong med gott vin, presenter och härligt sällskap.
29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Absolut, om min vardagsångest var mer hanterbar skulle väldigt mycket gjort alla mina år bättre.
30. Vad fick dig att må bra? Närhet och beröring.
31. Vilken kändis var du mest sugen på? Que?
32. Vem saknade du?
Jag saknar min storasyster, det går aldrig över.
 33. De bästa nya människorna du träffade? Är förhoppningsvis lika bäst nästa år.
34. Mest stolt över? Det är väl böckerna.
35. Högsta önskan just nu? Att det ordnar sig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0