Fredrik

Hur det kan snurra till sig för tossiga morsor. Tidningen låg uppslagen på köksbordet och där på en sida fanns foto på Fredrik Reinfeldt.


- Titta, där är han - den góa Fredrik!

- Gillar du honom mamma?

- Jaaa, han var så himla god.

- Närdå?

- När vi jobbade ihop.

- Har du jobbat ihop med Fredrik Reinfeldt?

- Ja, det vet du väl!

- Nej, vart var det?

- På "jobbet". Han kom ju dit några år efter mig.

- Mamma, vem är det som du tänker på egentligen. Fredrik Reinfeldt har nog inte jobbat där, men nån annan Fredrik kanske. Som du gillade mycket.

- Men va´fan! Tror du inte jag vet vem Fredrik Reinfeldt är nu heller!

- Jodå, det är ju vår statsminister.

- Ja, och vad är det med det då!?

- Han bor ju i Stockholm.

- Ja, och då kan man inte arbeta i Örebro menar du?

- Jo, men du är ju dubbelt så gammal som honom, det verkar konstigt att ni skulle ha hunnit jobba ihop.

- Jaha - så han skulle inte kunnat jobba pga min ålder då menar du!?

- Äh, vi släpper det. Härligt att du gillar Fredrik!

- Nädu, det där går jag inte på - släta inte över nu. Jag är inte utvecklingsstörd - jag HAR jobbat ihop med Fredrik Reinfeldt så det så!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0