Telefontid

Där jag arbetar har vi telefontider mest hela dagen. Om man bara undviker att ringa exakt kl 08:30 när jag slår på den, så kommer alla fram. Ändå vill många, för att inte säga väldigt många berätta för mig, som svarar i telefonen i stort sett hela tiden att: det har tutat upptaget länge.

Jaha!?

När jag nu själv försökt komma fram till sjukvården slår det mig hur in i böljan lätt det är att nå min egen arbetsplats. Och att man ju där är garanterad att få prata med levande människor.

När jag själv som patient idag har ringt runt, har jag inte fått prata en enda gång. Det enda som erbjuds är att lyssna till långa haranger på telefonsvararen och att välja diverse siffror bara för att målas in i ett hörn att om jag vill ha kontakt så är det t ex exakt kl 14:25 som gäller. Alternativ verkar inte finnas alls. Hur ska man veta i arla morgonstund om man är tillgänglig en exakt tid många timmar senare? Det kanske bara är sängbundna personer som ska ringa till den där telefonsvararen. Jag kanske har missat nåt.

Nä, avvaktar som sagt de privata alternativen. De man både kan maila och få prata personligen med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0