Bokrea

Slank in på en bokhandel/antikvariat på vägen hem idag. För nyfikenhetens skull kan man säga. Och kom ut med massor av intjänade pengar. Ett märkligt tema kan tyckas, men det fanns så få kvar och jag kan aldrig få nog av billiga vackra böcker.


 79kr (256kr)
Birgitta Av Vadstena, Pilgrim Och Profet 1303-1373
Underbar jubileumsbok i samband med 700årsdagen år 2003. De är full av ljuvliga bilder, inte minst madonnor...


 59kr (380kr)
Heliga Birgitta, Åttabarnsmor och profet
Nån gång, längre fram: ska jag lära mig vem hon var. 

 49kr (153kr)
Om Heligheten och dess envisa vägran att försvinna

"Det är ingen systematisk eller teologisk bok om helighetens historia. I stället resonerar den om människans sökande efter det okränkbara - inom eller utom kyrkorna - mot bakgrund av tänkandet hos t ex Eliade, Hedenius, Freud och Jung. Exempel tas från skönlitteratur och psykoterapi.

För alla som är intresserade av livsfrågor, andlighet och religionens förändrande ansikte är detta en klargörande bok - oavsett om man själv uppfattar sig som religiös eller inte"

Jaha, enligt min egen uträkning skulle jag betala 187kr. 
Döm om min förvåning när det bara kostade 131kr.
Det var nämligen 30% rabatt när man väl hade bestämt sig.

En guldgruva alltså.
Bokhandeln.
Och snart även jag, om intjänade pengar ska komma till mig på detta vis ;-) 


Kommentarer
Postat av: BJ

Toppenpris! Det ser ut som mycket vackra böcker som man kan njuta av länge. Och Wikström är bra. Klok och sansad. Och norrländsk.

2009-02-24 @ 21:55:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0