Dödd

Den tossiga morsan har antagit att jorden anropar henne. Vi har haft långbänk på telefon x 3. Och jag har fått mig till livs både vad som utspelas på teven och vad det skrivs om i såväl lokalblaskan som i Metro. Hon tycker det var en himla bra tevedag igår. Som det "borde vara lite oftare". Prinsessförlovning med "den osäkre pojkstackarn från Ockelbo".

När jag till slut vågade avrunda för den här dagen fick jag inledningsvis hicka. Men, det visade sig bara vara min dubbeltossiga morsas glimt i ögonvrån:

- Dåså mamma, ska vi säga så?

- Jadå, det ordnar sig nog med blommor, bara kärringa är dö.

- Va?

- Ja, (på värsta närkingska) di dör ju, di som allri dödd förr !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0