Nostalgi

Hittar gamla foton och trippar.
Framförallt över pälsmössan och pälskragen
som var min stora tröst och snutt i barndomen.
Men bilden bjuder på mer. På teakmöbler,
stringhylla och resegrammofon...

 Foto: GP Bostad

På lånad bild identifierar jag mera. Morsan hade en exakt likadan kvartslampa.
Som hon blev knallröd i.
Och hemma hos bästa kompisen fanns en sådan säng man fällde ihop och drog för
värsta ullfilten. Det tyckte jag var rikedom...
Resegrammofonen här  är mycket bekant. Någon runtom mig hade en sån. Vår var
mer mer plastig. Och rödvit.

Kommentarer
Postat av: Maja

Hi, hi, jag känner igen kvartslampan. Syrran hade en sån och hon såg ständigt ut som en kokt kräfta i nyllet! Fast hon tyckte själv att hon var jättesnygg och jag som lillasyster fick inte yttra mig ;o)

2009-01-31 @ 21:40:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0