Polisrädd

Blixthalka på Storgatan
En hand på cykelstyret
En hand på telefonen mot örat
Polisbil med alla tecken på utryckning

Sirenerna närmar sig
Saktar in en aning
Pratar högre
Håller till höger så gott det går
Sirenerna är alldeles vid min baklykta
Stannar strax bakom en buss, sätter ner foten
Polisbilen girar in framför mitt framhjul
Två poliser hoppar ut, och...


... rusar in på bussen.

Det jag upplever i min bröstkorg, ännu:
kallas för takykardi.

Snubben de slet ut från bussen hade nog 
snarare bradykardi. Han hade säkert
självmedicinerat, kan vi säga.

Kommentarer
Postat av: BJ

Otäckt. Tur att du har simultanförmåga och sinnesnärvaro.



Själv hade jag utsikt över fem poliser som undersökte trappen i huset mittemot och letade efter något med ficklampa i kväll. Inget pulshöjande, men det väcker ju nyfikenheten svårt... ;-)



Kram, och hoppas hjärtat lugnat sig. Var rädd om dig.

2009-01-21 @ 22:10:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0