Aquaplaning

Regnet det bara öser ner. Som om en undergång, eller nåt vore på väg.

Och på vägen är det vått. Spårigt och genomvått. Och därmed högrisk
för vattenplaning. Det borde alla bilförare vara medvetna om.



För första gången i mitt snart 29-åriga körkortsliv har jag ikväll tappat
kontakten med väg & körbanan. Det bara släppte. Och bilen den krängde.
Ordentligt.

Så nära det var.
Ett sign kanske?

Jag körde egentligen inte så fort. Men bilen framför stressade mig genom
att nättupp gå ner i diket för att jag skulle köra om. Så det gjorde jag. Men,
det är såklart bara mitt eget fel. Så lite det handlar om mellan hyggligt och
katastrof.

Läskigt.
I kubik, var det.


Kommentarer
Postat av: Tina

Det är ju det man slås av ibland, hur fort det kan gå och hur lätt allt kan ändas, eller ändras, och man får sig en tankeställare. Men det läskigaste är ändå hur lätt man låter sig stressas! Till att göra just den där omkörningen som man nånstans redan innan vet att man egentligen inte ska, eller behöver göra. Men det går ju LITE saktare än vad man själv vill köra.....

2009-07-13 @ 19:45:36
URL: http://tinaerikssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0