Karma


"Oftast när man råkar ut för så kallad  "orättvis" behandling, som man själv tycker, så har det förstås med karmaskulder att göra. Tänk så många liv vi har levt, givetvis har vi alla någon gång utnyttjat vår egen ställning, i något tidigare liv, mot någon. Kanske till och med i det här livet? Det är inget konstigt alls, men det känns inget vidare att stå på den andra sidan och bli utsatt för den".
Rexlins astroblogg

Det var iskallt vatten i hinken som plötsligt stjälptes över mig idag. Karmaskuld kan hända?
Jag var samlad och i harmoni och kunde i alla fall undvika att kasta sand i sandlådan...

Mor min - tossiga morsan - måste ha haft rakt motsatta energier omkring sig idag. Karmavinst kanske?
Möte med underbar biståndshandläggare och Dsk gav full poäng. Tanten fick fullt utbud av hemtjänst och omsorg beviljat på studs. Inklusive promenader, dusch på valfri tid, varm mat och åtta timmars städning per månad. Förutom tillsyn tre ggr per dag, tvätt och medicindelning.


Det blir plus minus noll i slutänden för mig.
Hög tid för ett glas rött alltså.

Kommentarer
Postat av: Maja

Äntligen avlastning. Härliga nyheter för henne och inte minst för dig, klart du ska fira :o)

2009-06-06 @ 11:48:08
Postat av: Tina

ETT glas bara? Hoppas du unnade dig mer, det tror jag du behöver! Och vaddå karmavinst för modern? Som jag förstått det har hon väl inte bara varit god i det här livet? Och ska man tro på det så ska man väl nå högre höjder i varje liv? Kanske helt enkelt var så att sunda förnuftet för en gångs skull fick råda?

Ha det!

2009-06-06 @ 20:43:13
URL: http://tinaerikssons.blogg.se/
Postat av: Airam

Tina - njae, det var nog mest förklaringsmodell på en egen upplevelse jag haft tidigare under dagen. Jag blev dissad efter noter och var totalt chanslös med ev försvarstal. Och i relation till det, lekte jag med orden för att förklara morsans mötesresultat. Flera personers sunda förnuft, inte minst yrkesfolkets, fick råda. Och att jag validerade hennes känslor oavsett de är dementa eller ej. Såhär i efterhand kan vi säga att mötet ändå var plättlätt. Och, viktigast av allt: det förtjänade vi båda - med eller utan karma :-)

Vin ska jag dricka i dagarna fyra snart. Är på väg på en resa i goda vänners lag. Det om något måste firas ;-)

2009-06-07 @ 09:45:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0