Läraktig

- Det är midsommarafton i övermorgon mamma.

- Är det!?

- Ja, minns du vad vi gjorde ifjol?

- Nej...

- Du var med till Gällersta Forngård. Vi lyssnade på folkmusik och såg på hur de klädde midsommarstången.

- Jag minns bara att jag inte mådde bra.

- Du mådde nog bra i kroppen, men du var förfärligt ilsken.

- Var jag!? Det känns som om jag var sjuk.

- Nejdå, du åt korv, tog lotter och pratade med gamla bekanta.

- Vad var jag ilsken för då?

- För att du fick ha med dig rollatorn.

- Ville jag inte det ?

- Nej, du ville att jag skulle dra den jävla rollatorn om det nu var så jävla roligt.

- Ja just det! Ta inte med mig dit igen i år är du snäll!

- Nä, det får du garanti på mamma, det kommer aldrig mer att hända.

- Gud va´ bra. Du bevisar att du kan ta lärdom när man är riktigt tydlig mot dig.

Kommentarer
Postat av: Tina

Ååå, vilken underbar kommentar! Och så sann! För det HAR ju tagit dig tid att lära dig! ;-)

2009-06-22 @ 11:07:59
URL: http://tinaerikssons.blogg.se/
Postat av: Airam

Tina - Det går visst att lära gamla hundar sitta ;-)

2009-06-22 @ 20:18:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0