Ceremonier

Många tankar.
Det är svårt att samla ihop studiero en kväll som denna.
För, imorgon är det begravning...

Och hade inte döden varit så närgången i alla tider, hade
jag inte behövt fundera på den här dagen alls.
Femte mars. Min lillasyster skulle ha fyllt 45år idag.

 Blomrum

Hennes bortgång var visserligen inte mitt livs första kontakt med sorg och död,
men det var definitivt min första begravning. Som satte prägel på hur alla de
efterföljande skulle bli. Vedervärdigt ledsna.

Samtidigt kan jag uppleva kyrkorummet och ceremonin, hur än den presenteras
som ett tillfälle att gå vidare. Att samlas för en enad och högaktningsfull sak. Och
sen försöka mobilisera smilbanden innan livet får fortsätta.

Fast det är i alla fall tungt.
Redan idag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0