Österqvist

Är det något jag saknar här på bystan, är det delikatesshandlare på riktigt.
Varenda matvaru och jourbutik håller sig med vad de tror är delikatesser,
som om vi andra aldrig nånsin varit i en saluhall. Det gör mig trött. Och anti.

Äntligen fick jag tag i en burk Estragon. I Hötorgshallen.
Hos min favvo Österqvist. 
Utan Estragon blir det egentligen aldrig någon korrekt bearnaisesås.


Förutom att det slank med både Gruyère, TaleggioCabra Liego och
salami från ungern. Och lite olivplock såklart.

Servicen man får där, är sagolik. Och en trigger att för alltid fortsätta tro
på det goda... inte minst hos folk. Dvs hos delikatessfolk...

Kommentarer
Postat av: Sigrid

Kollade dina länkar, oj va´ många godsaker. Det enda jag vet är Estragon-vinäger, har aldrig sett den här. Är det typ inlagd dragon?

2009-03-30 @ 19:28:46
Postat av: Airam

Sigrid - Exakt. Kryddan är inlagd och hackas ner i Bearnaissåsen som då får sin karakteristiska smak. Mumma helt enkelt ;-)

2009-03-31 @ 21:32:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0