SJ

Skulle försöka beskriva min frustration över dels tre månaders kamp att få min rättmätiga studentrabatt som heltidsstudent och dels frustation över inkompetent servicepersonal i SJ´s biljettlucka på Centralstationen här, men jag orkar inte ens återge halva eländet. I efterhand känner jag mig dock nöjd med att jag gav dem onda ögat. Och, att de såg det. Två kärringar i fronten och en gubbkärring i periferin tappade hakan. Jag vet att om ögat hade kunnat döda, hade de inte andats längre. Och för att försvara lite av ovanstående skall det påpekas att jag: kunden - inte en enda gång höjde rösten. Medan de två (tre) stod där innanför skottsäkert glas, med knytnävarna i sidorna och skrek ut nåt om SJ´s stadgar och förordningar. Det hela handlade om att de avkrävde mig på mitt orginalintyg om studentrabatt. Intyget gäller hos både SAS & SJ. Ingen i hela världen lämnar väl ifrån sig ett orginal hoppas jag. Men den ena expediten sa med darr på läppen att det "brukade hon göra på A-kassan". Okej.... arbetsmarknadsåtgärd kan tänkas?

- Hallå, lugna ner Er - kan jag få fråga en sak?
- Javisst!!!
- Är inte detta en servicedisk?
- Jodå!!!
- Okej, jag är kund. Ni skriker åt mig. Står det verkligen i stadgarna för SJ´s servicepersonal att det är så ni ska göra?
- Nej absolut inte!!!
- Men Ni har ju för fan pratat i munnen på mig och på varandra hela tiden sen jag hit kom... 

Jag tar hellre en bot på 600spänn än att jag går dit igen.
Från och med nu tänker jag köpa studentbiljetter och hålla tummarna att konduktören är så disträ att han inte ser att SJ-loggan saknas på mitt Mecenatkort. Tids nog får jag ett nytt och korrekt kort av Studentkåren.


Kommentarer
Postat av: Anna

Heja dej!!!!

2009-03-24 @ 22:54:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0