Chokladaskfyllning

Har fått en kupong med erbjudandet att "hämta ut" valfri Marabou chokladask hos Vi-butikerna för ynka 10 spänn.

Kommer att tänka på diverse. Dels en gåta:

Vad är det för likhet mellan en Alladin Chokladask och krogen kl 02:00?
Hos båda finns det bara kvar några spritfyllda äckel i hörnen.

Och dels en upplevelse 20år tillbaka i tiden.
När jag var student i verksamhetsförlagd utbildning på en akutpsykiatrisk avdelning.
Och blev bjuden ur en chokladask på ett rum.

Min handledare skattade nästan ihjäl sig.
Medan mitt motstånd inte visste några gränser. Jag höll på att alldeles tappa fotfästet.

Pralinerna i asken var hemrullade. Av... låt oss säga kroppsavfall...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0