Edward Blom

Får jag lov att presentera min nya kille; Edward Blom !



Mitt matlagningsintresse till trots, är jag synnerligen svårflörtad vad gäller den uppsjö av matlagningsprogram som visas i rutan. Per Morberg är den ende och därtill för mig mest märkvärdige. Och han är jag envist trogen. Skulle det ändå hända att någon annan får min uppmärksamhet, så är det Nigella - av den enkla anledningen att hon är nättupp lika sexig som Morberg, fast det då mer handlar om min fascination hur man kan göra för att ta sig igenom rutan. Att Morberg gör det varje vecka är en självklarhet.

Men nu har alltså en för mig, ny matsnubbe dykt upp. Edward, en mycket positivt ovanlig och chosefri gästabudskille som inte bara älskar att äta och dricka, han fullkomligt frotterar sig med iordningsställande och pratar på både ut och inandning om vad och varför. En slags gammeldags Carl-Jantyp sina ynka plustrettio till trots med Thor Modén-attityd och akademisk studenttouch av både stolthet och ohejdad vana.

En matkreatör som värnar om det feta, okonstlade, äkta och genuina. Och inte minst om det historiska. Jag har ingen aning, men det känns inte som om han ens skulle kunna föreställa sig att tänka, laga och inspirera om s.k trendig mat. Sånt som vi får dussinupplagor utav.

Två sparris i kors är inte hans grej som vi fick förstå under hans Oktoberfest. Då Jan-Öjvind Swahn fick ett stycke tysklagad grislägg med surkål i sådan gigantisk volym att det täckte all yta av porslinet. Edward Blom är killen som älskar mat och med sådan passion att jag själv inte kan motstå honom. Han huserar på Tv8.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0