Frågestund

Vad tror folk om dig?
Att jag måste få bestämma.
Stämmer det?

Jag kan inte bestämma över något annat än mig och mina egna val.
Vad får du oftast komplimanger för?
Att jag är ”duktig” och orädd.
Vad säger du för att imponera på någon?
 Jag är dålig på att imponera.
Hur imponerar man på dig?
Med ödmjukhet. Den som lyssnar utan att ta eget utrymme impar starkt.
Brukar du skratta för dig själv?

Ja. Ganska ofta.
Vad står det i ditt senast inkomna SMS?

Att jag har missat ett samtal från tossiga morsans hemtjänst.
Var bor du?
Mittemellan.
Trivs du där?

I min lägenhet, ja.
Äger du några Converse?

Nej, jag känner mig nog för gammal...
Brukar du bli för full?
Det händer att jag blir bakfull – då har jag definitivt varit ”för” full, men aldrig så att jag tappar koncepten – det hör inte hemma i min ålder.
Hur svarar du i mobilen?

Med förnamn.
Vem ringde du senast?
Mamma.
Vad sa den du senast pratade med i telefonen?

Att hon var nykammad och färdig att ta hand om dagen.
Antal timmar sömn inatt?

Sex timmar, det brukar räcka.
Sov du ensam?
Jag sov med den svarta katten Lakrits vid fötterna.
Brukar du komma i tid?
Tidsoptimismens tid är tackolov över. Alltid.
När blev du fotad senast?

I augusti.
Hur känner du dig nu?
Stressad på insidan.
Vanligaste färg på dina kläder?
Vitt eller svart.
Vad tycker du om fötter?

Beror på vem de tillhör. Mina är rätt hyggliga på så vis att de sköter sig.
Vad saknar du?
Is i magen.
Hade du en bra kväll igår?
Jodå. Bekantade mig med ett nytt härligt garn.
Favoritdryck på morgonen?
Gul Zoega.
Rakar du benen?

Aldrig. Jag använder bara min Silkepil.
När brukar du oftast gå och lägga dig?
Mellan 23:55 och 00:00
Är du blyg?
Tråkigt nog händer det fortfarande, men det är hanterbart .
Sysslar du med någon idrott?

Nope.
Vill du hellre ha mail än brev?

Min brevfobi hyllar mail som ju inte behöver sprättas.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet?

Absolut!
Är du nöjd med ditt liv?

Dagarna jag inte är det leder oavkortat till att jag blir nöjd en annan.
Är du bortskämd?

Nej, det kan jag inte tycka. Jag har vare sig burits upp, satts på piedestal eller ens fått starthjälp. Det jag har, är min egen förtjänst.
Vad gör du i morgon?
Aktiverar mig med allehanda arbete.
Vad är det värsta du vet?
Skryt, lögner och hyckleri. Förutom blodpudding förstås.
Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka?

En del veckor ingenting. Andra veckor förbrukas pengar, men jag slösar inte.
Vilken kändis tycker du är en bra förebild?

Forrest Gump… om man får välja honom som ”kändis”.
Vad längtar du till?
Helt obokad tid.
Har du bra vänner och äkta vänskap?
Ja, en otroligt skön vetskap.
Vad använder du för shampoo?
Matrix.
Vad är det finaste du fått?
Min drivkraft.
Du samlar på?
Känslosamma upplevelser. Och Rolf Berg-tomtar.
Gröna eller röda äppeln?

Röda Jonagold.
Vem ringer du när du är arg/ledsen?
Förr var det mamma. Nu ingen alls.
Gillar du golf?
Tror att jag kommer att bli nörd den dagen jag provar.
Vilken tid gick du upp idag?

05:30
När grät du senast?

För en vecka sedan. Av känslosmärta.
Vad skulle du göra om du vann en miljon?

Köpa loss extrasemester och en långresa.
Bär du glasögon eller linser?
Glasögon vid behov.
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder?
När märken kopplas ihop med ”viktigt” mår jag illa.
Vill du gifta dig?

Så kommer det att bli.
Solar du ofta?
Inte i solarie längre, men gärna i solen.
Är du bra på att laga mat?

Ja.
Är du flygrädd?
Nej, jag är bara rädd att lyfta i ett plan.
Hur vig är du?
Obegripligt vig för min kroppsform.
Är du musikalisk?
Det tror och hoppas jag.
Tror du på ett liv efter döden?

Absolut. Jag tror på all sopsortering och återanvändning.
Tycker du om sushi?
Föralldel, särskilt tillbehören och riset.
Vad äter du helst när du ser på film?

Choklad
Bor dina föräldrar tillsammans?
Nej
Har du tandläkarskräck?
Generellt ja, men inte för ”min”.
Har du någon gång gråtit dej till sömns?
Många gånger - En gång så att tårflödet backade ut i öronen och väckte mig med vuxenöroninflammation som sedan krävde medikament.  
Biter du på naglarna?
Nejnej – det är så oattraktivt!
Senaste låt du hörde?
Norah Jones – Man Of The Hour


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0