Regelverk

En känsla som jag verkligen avskyr är att generas. Icke att förväxlas med att rodna, utan när någon får mig att känna mig dum. När jag liksom lockas att tro och reflektera bara för att sättas på plats genom genans. Tänker inte utsättas för det igen. Måste lära mig att säga ifrån.

Liksom att det nu måste få en ände på hur folk behandlar mig. Hur jag tas för given. Hur man tillomed övertygar sig själv om att jag ständigt och jämt har björnkoll på vad andra har för sig och samtidigt förväntar sig min backup.

Och som grädde på moset ska jag f.o.m nu bestämma allt i mitt eget hem. Det får bli slut med manipulation och egna race. Och det måste bli slut på våld innanför mina väggar. F.o.m idag är det absolut stopp på alla teve och dataspel med våldsinslag. Och jag struntar fullkomligt om åldersgränsen är 7, 11 eller 15år.

Noll våld på och omkring mig.
Basta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0