Buzzfödelsedag

Stora lilleman fyller 24 år idag. Och bjöd på kalas i sin jättetrevliga nya lya som de hade fyllt med levande ljus som doftade choklad & vanilj. Det blev en helkväll. Med inslag som tant inte är så van vid sen tidigare, men nu plötsligt är biten på. Jag måste liksom ha ett Buzz. Eller om det är ett Ps3 jag behöver...



Jag är förtjust i quiz sen alla tider. Och när det är så allmängiltigt med skojiga karaktärer och med Felix Herngren som speaker, kan jag inte stå emot. Skojigare spel får jag leta efter. Det innehåller allmänbildningsfrågor som täcker in både tv, film, musik, sport, vetenskap, natur och mycket mer. Och somliga frågor är på tid. Speakern kommenterar skojigt och karaktärerna känns levande. Vill ha ett eget !

Och jag vill ju ha ett eget GuitarHero. Nu med möjlighet att spela som helt band.
Ikväll har jag plötsligt spelat både gura och trummor. Och, jag har sjungit mig till 86% rätt i Eagles underbara Hotel California. Det vet jag iofs inte huruvida det anses bra eller ej, men jag vet att det var jäkligt skoj!

Så härligt det är att släppa kraven till förmån för lek...




Och så härligt det är med ungdomar, som tillåter det.

För övrigt är just födelsedagsungdomen extrahärlig.
Har ville pressa några kilo från sin kropp i somras och jag "erbjöd" i ett obevakat ögonblick 100kr för varje tappat kilo på hans födelsedag. Med glädje kunde jag då idag uppvakta honom med 1060kr. En baggis - för honom - med LCHF. Den ungen älskar kött & bearnaisesås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0