Telefonkontroll

Försöker få tag i tossiga morsan. Hon fyller 80 år imorgon och jag har flera gånger fått lova att påminna exakt när det närmar sig. Hon svarar inte. Eller, det vill säga att det känns som om hon svarar, men jag når ändå inte fram. Bestämmer mig för att inte ge upp. Alla signalerna ska få gå fram. Och till slut svarar hon äntligen.

- Sover du mamma?

- Nej, det kan ingen människa sova så som du ringer.

- Men varför svarar du inte då?

- Jag gör ju det.

- I vilken telefon?

- I den svarta.

- Har du en svart telefon?

- Nej, jag kom precis på att det ju inte är nån telefon.

- Vad är det då?

- Det är en grej som man har till teven.

- Fjärrkontrollen?

- Just det, så heter det.

- Använder du den som telefon?

- Nej, jag sa ju just det, att jag svarar och svarar, men det funkar ju inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0