Vaccinhysteri

Jag har ju redan varnat för att H1N1, den så kallade Svininfluensan står mig upp i halsen. Eller, att jag i alla fall storknar på alla frågor som pågått i månader. Det både förvånar mig och förskräcker mig att folk är så oroliga. Och kanske framförallt att man både frågar om och gör intensiva försök att få förtur. Mot betalning.

Nu förvånar det mig också att man inte har snappat upp att det vaccin som är beställt för oss samtliga svenskar, inte även täcker upp för säsongsinfluensan 2009/10: H3N2.

Det kommer alltså att bli två sjukor eller tre vaccinationer i höst. Kom ihåg vart Du läste det först ;-)

Jag är för vaccination - åtminstone när människor själva fattat beslut att vaccinera sig.
Och, jag är verkligen för både mammografi och cytologprov.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0