Bebis


Ett nytt liv är under tillverkning. Inget marsipanbarn som på bilden utan något mycket bättre: en riktig prinsesstårta, tror jag. Föräldrarna borgar för det. De har de rätta ingredienserna. Och jag ska få ett nytt epitet: jag ska bli gammelfaster. I augusti dessutom. Det blir bra det. Lejonen i den här släkten blir en stor stark flock.

Kommer såväl ihåg hur förväntansfull jag var när den här bebisens mamma var på gång. Den första bebisen i vår släkt. Ett underbarn såklart. Och charmig som få.

Tossiga morsan babblade häromsistens om hur hennes son kanske skulle bli farfar snart. När jag frågade om hennes sonson skulle bli pappa fräste hon ifrån att det ju var "den där söta tjejen" och hennes snygga pojkvän som var de som skulle nedkomma. Jojo, hon har öga för snyggingar hur tossig hon än är. Och det var ju sant faktiskt. Hon är inte så tossig som man kan tro. Förutom att det ju är morfar hennes egen son ska bli och inget annat, än sålänge.

Och jag, hennes dotter - ska bli stickerska inom kort. Igen. Och fortsätta vara virkerska, brodererska och längtansfull faster Mia.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0