Skrik



Förresten undrar jag, efter dagens Ikeabesök, varför en del föräldrar envisas med att släpa med sig små barn på varuhus? Kunde inte räkna dem alla. Ungarna som gallskrek där i värmen idag. Som stuckna grisar. Och jag kunde inte heller inte undgå att höra alla stressade föräldrar försöka tala sina småttingar tillrätta. Jamen dä-ä-väl dödsdömt från början! Sätter sig en två-treåring på tvären så går det inte över för att mamma och pappa pratar om och lockar med köttbullerestaurangen eller mjukglassen utanför kassorna. De vill slippa eländet NU.

Skulle någon förälder fråga mig om barnvakt för ett Ikeabesök skulle jag lätt, erbjuda min tjänst till förmån för barnet. Jag tyckler ju själv att det kan vara vedervärdigt att gå igenom hela den där byggnaden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0