SkitCervera

Det är väl snart i ett par år som jag har önskat och velat runt en KitchenAid assistent. Jag behöver den inte för bakning eftersom här bakas så sällan, men man kan ju vilja mala kött och blanda & vispa andra ingredienser än deg. En av de större frågetecknen har varit vilken färg jag skulle välja. Min KitchenAid foodprocessor är i rostfritt, men en assistens fick gärna vara lackad i färg.


Så bestämde jag mig äntligen. Då kom nästa ilandsbekymmer. Vart den skulle inhandlas. Olika leverantörer har olika erbjudanden. Jag siktade in mig på Cervera - obs: numera SKIT-Cervera. De har i vinter ett erbjudande att om man blir medlem (genom att uppge hela sitt personnummer och sen dränkas i direktreklam), så skulle man få 15% på valfri vara. Femton procent på en KitchenAid är rätt mycket slantar. Plus att man i deras pågående KitchenAid-kampanj dels "får" en extra bunke i glas samt en kupong på 700kr att fritt handla tillbehör för. Najs.

Döm om min förvåning att man först var tvungen att invänta plastmedlemskortet (och det "kunde" ta tid) med posten innan rabatten gick att utnyttja. Deras kampanj kostar 4'995kr inkl extra bunke. Jag tänkte och tänkte och plötsligt stod jag där, mitt i julruschen och inköp av andra bosättningsprylar, och hörde mig själva säga: "så tar jag en vit KitchenAid oxå, om ni har hemma" trots att plastkortet inte anlänt. Expediten gjorde som jag mer och mer ofta upplever nuförtiden, dvs slår in i kassan och tar betalt INNAN själva servicen är utförd. Efter paketinslagning försvann hon in på lagret och kom tillbaka med en jättekartong på en vagn. Med brett och tillgjort leende började hon förklara hur det stod till med den där extrabunken i glas. Den var slut. MEN, den skulle jag få en signal om när lagret hade fyllts upp igen. Nejtack. Eller: N.E.J.T.A.C.K. Jag handlar inte för flera tusenlappar om varan inte är komplett. Expediten fick göra ett återköp. Mitt i julruschen.

Svalde sen förtreten. Tänkte att man ska försöka att vara positiv ändå. Och styrde kosan mot nästa Cervera. Inventerade den butiken. Såg en trave med kartonger innehållande glasbunkar. Tog en nummerlapp och inväntade min tur. Jodå, de hade KitchenAid på lager. Fast ingen vit. Drog mitt ärende och frågade om det självklara att jag kunde köpa maskinen i den andra butiken och få bunken i den här? Nähäj, så gick det verkligen inte till! Följdfrågan "Är inte Cervera en kedja?" ledde till att man tillkallade förstärkning (- jag ska inte vara elak men, det finns människor som är levande exempel på hur man INTE ska använda rouge och det är ju bra ifall man dels är osäker själv eller kanske behöver visa unga jäntor som är vilsna i sminkväskan) - som informerade att det MINSANN (!!!) var en P R E S E N T från just den här butiken till alla KitchenAid-köpare.

Jag ska inte ha nån, det är väl bara så.
Cervera=skit.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0