Spegelbild

Såg att tossiga morsan såg.
Plötsligt såg hon sig själv i hallspegeln. Sådär oväntat som man själv ibland upplever på stan, i fönsterrutor eller butiker. Man blir snopen och vill gärna rätta till sig. Tossiga morsan fick en chock. Och skrek till:

- Men herregud! Ser jag verkligen ut såhär?

- Ja, det där är ju du...

- Inte såg jag väl ut såhär när vi var på den där dansen?

- När vi hade din födelsedagsfest var du fin mamma, stajlad i håret och med makeup. Känns det konstigt framför spegeln?

- Jaa, såhär ser inte jag ut. Det här är inte jag. Ska halsen verkligen vara såhär lös?

- Allt skinn på kroppen blir ju lösare med åren mamma...

- Akta dig säger jag bara! Beställ en tid för operation medan tid är!




Så lessamt. Att känna sig ung och fräsch och sen skrämmas av sin egen spegelbild. Jag ska ta henne på orden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0