Haiti




"Värst är att höra lidandet"
"Rapport från helvetet på jorden"
"Smärtan vet inga gränser"
"Fyller flaket med kroppar"

Jag klarar inte ens att läsa rubrikerna i Aftonbladet. Så förfärligt. Så milsvid skillnad mellan problem, ångest och rädsla. Ingenting i min vardag ger mig rätt att klaga.


Det är valfritt. Många hjälporganisationer gör bra och fina insatser. Det viktiga är att vi andra, vi som har det så helvetes bra och "faktiskt" bara tittar på eller som jag: i värsta fall tittar bort - ger dem förutsättningar att kunna hjälpa.

Till Röda Korset kan man sms:a in en femtiolapp. En femtiolapp per sms. Eller lämna sina gamla femtioöringar i avsedda bössor. Eller sätta in ett bidrag både via internet, bank och post. Det måste vi. Alla. För, alla har råd att hjälpa till.                               

                                                            Sms:a till 72 900 - skriv AKUT

Kommentarer
Postat av: susanne

Jag har redan skänkt 50 kronor. Hoppas fler gör samma sak.

2010-01-17 @ 16:58:19
URL: http://hemmamammansliv.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0