Vinternytta



Det var minus 22 grader när jag äntrade sängen igår kväll. Så härligt! Jag är glad för varje minusgrad. Jätteglad. För mig får det gärna bli -30. Eller kanske t.o.m -40. Sen finns det väl en gräns även för en sån vinterglad person som undertecknad...

Saken är den att jag har en teori. Den förklaras bäst med bilder:








Ja... förklaring är väl onödig.
Jag tror att det är alla milda vintrars fel att ovanstående äckelpäckel fått sånt grepp om hela norra europa. Det har ju på sina håll t.o.m varit invasion av blodsugande insekter. Och folk har ju fått plocka hinkvis med sniglar. För att inte tala om hur många av både människor och djur som fått klasvis av fästingar på sig. Förhoppningsvis kan en iskall vinter ta kål på ansenlig mängd ägg. Så får vi en desto skönare och äckellindrig kommande sommar. Jag vill i alla fall tro det.

Kommentarer
Postat av: Tina

Tack för trösterik tanke! Det känns lite lättare att härda ut kylan när man tänker så ;-)

2010-01-06 @ 21:27:21
URL: http://tinaerikssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0