Datumminne

- Minns du när ditt första barn föddes mamma?

- Nej... det har jag glömt.

- Det var den 28:e april. Minns du ditt andra?

- Nej.... det har jag nog också glömt eller var det i augusti?

- Ja, det är rätt, hon är född den 14:e augusti. Sonen då, minns du?

- Nej....det minns jag inte, när var det?

- I maj. Den andra. När födde du mig då?

- Ja, sörru det har jag alldeles glömt bort.

- Jag är också född i augusti. Minns Du istället när Teresa föddes?

- Nej, ingen aning. Det är borta.

- Den femte mars.

- Ja, så var det ja.

- Och Anders födelsedag var i februari, minns du det?

- Nej vet du va! Han får väl hålla reda på sin egen, jag har ju fullt sjå att minnas mina ungars födelsedagar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0