Konstglas

Avtackades en gång med ett ex av ovanstående skål. Det förvånar mig inte alls om jag hade önskat mig något av glaskonstnären Ulrica Hydman Vallien. Något glatt i så fall. Vet att jag i alla fall sa att något med ormar skulle bli fel. Den här har ju inga ormar precis, men den är ful och har alltid varit. Ser nu att den är värd 1008kr.

Eller, var värd.
Hittade den bakom i bokyllan när jag städade i veckan. Ställde den åt sidan och i högen för vad som skulle få gå till loppis. Fast så tänkte jag imorse att: det är väl synd ändå, ska istället försöka ge den en chans.

Den var full med damm. Så när allt möjligt annat plockades in i diskmaskinen fick den hänga med. Nu är den, ska vi säga lite annorlunda. Inte så blank svart färg. Och inte heller så blank brun sida. Helmatt är nog rätt begrepp. Och halvmålad om man så säger. Och definitivt inte så mycket värd kan jag förstå.

Så det kan gå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0