Rörmokare

I en evighet har det, kanske inte varit stopp, men svårt för avlopp  i slask och diskho att svälja vatten här. Otroliga summor för rör-rens och kaustiksoda har lagts ut därför att snubben som ska agera vaktmästare i det här huset, påstår att just avloppsrens är varje hyresgäst´s egen skyldighet att ombesörja. Jag har känt skuld och skam. Lagar man  mest LCHF, får man kanske räkna med härsket smör i rörkrokarna.

För någon månad sedan kontaktades överordnad på bostadsbolaget. Det var skillnad på skit och pannkaka. Var rören gjutna skulle de med nån slags tryckanordning ombesörja rörmokeriet. Var rören i plast var det mitt ansvar att få dem rena.



Men snudd på total okunskap om VVS tog jag mig an de där plaströren idag. Typ hundra delar rör och minst lika många kopplingar och packningar. Att skruva isär var ju inte så svårt. Klädde av mig först. Misstänkte att jag skulle få göra en human rör-rens så snart uppdraget var slutfört. La tillomed en kliniskt ren trasa bredvid mig att använda när den ruttna doften skulle gå lös. Är så förbaskat kräkmagad på ruttna dofter. Hinkar med skarpt, med varmvatten, med flaskborste, svamp och trasor riggades. Jag var förberedd. På det värsta traumat detta decennium

Så fanns det noll och intet i rören. Inget snusk. Inget härsket. Inga monster, troll och annat oidentifierbart. Det doftade inte ens det minsta avlopp.

Bekymret jag sen fick att plocka ihop detta pussel av rör, kopplingar och packningar borde ingå i straffskalan och tex tilldelas de människor som döms till samhällstjänst. Eller nåt. Åka hem till folk som dels har monster i sina avloppsrör och sen skruva ihop skiten. Fullt påklädda dessutom.

Gissa att hyresvärden ska få blåsa igenom rören i resten av huset. Här sitter inga proppar. LCHF håller antagligen mina avloppsrör smorda och fina, men hos Becelgrannarna är det bergis tvärnit.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0