Säljteknik

Det här med telefonförsäljare gör mig gråhårig. Sedan länge har jag sk NIX på hemnumret, men jag drunknar i alla förslag som rings till firmanumret. Har tagit för vana att checka upp numren och skriva "SVARA INTE" i mobilen för att värja mig, men dels kommer nya och dels byter befintliga sina nummer. Så ikväll gick jag på det. Fast paradoxalt nog kom jag nog på tekniken nu. Hur man ska slippa dem.

- HEJ!!!!! Är det bla bla bla.... jag stöööör väl inte bla bla bla.... jag har ett erbjudande som du inte kan motstå bla bla bla....

- Tack, men nejtack.

- Vadå!? Är du inte intresserad av att sänka kostnaderna?

- Nej.

- Är det ansvarig för firman som jag pratar med?

- Ja.

- Så du vill inte ha billigare abonnemang till din firma?

- Nejtack.

- Det förstår jag inte.

- Okej.

- Varför vill du inte sänka kostnaderna i bolaget?

- För att jag har så jävla mycket pengar så jag inte vet vad jag ska göra med dem.

Klick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0