Salami

Boysen har ju varit med på hotell förut. De vet lite mer hur det funkar nu. Och, de tycker att det är lyxigt. Tacksamt eftersom jag tycker detsamma. Före avfärd hade jag förespråkat långfrukost. Att de skulle hålla tillgodo av maten, att inte genera sig utan ta av det som bjöds så att de blev nöjda. Att äta måttligt såklart, men ändå så att de stod sig en stund in på dagen.

Det är alltid intressant att studera lillebror. Han finns och funkar i vår värld, men ganska mycket på sina egna villkor. Han rörde sig runt i frukostmatsalen och studerade allt som fanns mycket mycket noga. Det hör till saken att man hade flera bufféer och på varje även ekologiska alternativ. Fil/yoghurt och flingavdelningen var som exempel inte att leka med. Inte heller påläggsavdelningen.

Så landade lillebror slutligen vid bordet. Med en tallrik ordinär filmjölk med branflakes på. Och en limpsmörgås med tre skivor salami. Jag frågade om han inte hittade något mer spännande och fick till svar:

- Det är spännande med salami.
- Okej, men man kan ju alltid variera sig lite när man är på hotell.
- Jag gjorde ju det. Jag tog ju tre skivor istället för två.



Imorse däremot tog grabben ut svängarna ordentligt. Han tog en likadan tallrik fil & branflakes och han tog en likadan macka med salami, men utanpå "allt detta" toppade han med en skiva rostad formfranska. Rena chocken vid bordet. Jag kunde inte låta bli att kommentera det hela, med en fråga om varför han inte tagit något pålägg på den rostade?

- Jag tycker inte att det finns nåt mer spännande än salami.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0