Drömjobb

Nu är det färdigt. Jag har hittat drömjobbet! Ett plejs med den mest exakt kompatibla omvårdnadsinställningen enligt mitt sätt att se det. De möter folk där de befinner sig. De ser, hör efter, bekräftar och använder förutom sina proffesionella kompetenser och sina arbetslivserfarenheter: sina kroppar som vårdverktyg. Jag älskar det! Och liksom fler av dem jag har träffat idag, är jag nu kär i doktor Magnus och doktor Lotta.



Det var premiär igår. Svt sju tisdagar kl 21:30
Om man inte gör som jag. Ser hela bunten på SvtPlay

Hys in mig nånstans, jag bor vart som helst. Tror att det där stället är drömmen att jobba vid. Bara parollen räcker ju för att locka dit emotionell arbetskraft:

~ Ibland bota, ofta lindra, alltid trösta ~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0