Gammalt

Nu är det tossiga morsan som står bakom inspirationssamtalet. Gamla saker medan jag ventilerat gammalt nonsens med gammal människa.



Inget konstigt med det. Jag gillar gamla prylar, jag gillar Polyvore och stundom gillar jag det nonsens morsan håller med. Särskilt när hon spårar ur fullständigt.

- Nu tror jag att jag pinkar på mig här i soffan!
- Nej gör inte det mamma, släng på luren och lubba iväg till toa istället!
- Jag har inga trosor på mig tror jag.
- Men mamma!
- Fast jag har ett par raggsockor som ligger här...

-----------------------------------------------------

- Jag skulle allt ha ett par nya gardiner här, tycker du inte det?
- Det är klart att du ska, har du tänkt på vilken färg du vill köpa?
- Nej, det är egentligen en ny matta som jag vill ha här framför soffan.
- Okej, vad ska det vara för matta?
- En rya vore väl fint?
- Absolut. I vilken färg?
- Det kan jag väl inte veta innan heller.
- Innan vadå?
- Innan jag har köpt en soffa.
- En soffa?
- Ja, var det inte det vi pratade om?

-------------------------------------------------------

- Har du varit på Vasaloppet idag mamma?
- Ja-a, hela dan!
- Jag kan tro det.
- Ja inte på plats förstås, men jag har sett hela loppet på tv.
- Jo, det förstår jag. Vem var det som vann då?
- Vad menar du?
- Jag undrar vem som vann Vasaloppet?
- Ja hörredu, det var flera som gick i mål. Jag kan inte komma ihåg vad nån av dem hette.
- Det är klart men det är väl bara EN vinnare om man ska se det krasst.
- Ja och den, han får ju ångra sig nu.
- Ångra vadå?
- Ja, att han inte vann ifjol.
- Nu hänger jag inte med alls...
- Det gör inte jag heller.
- Är du lite snurrig nu mamma?
- Nädå, men när du frågar så förbannat dumt, så försöker jag skoja till det lite.
- Vad var det som var dumt?
- Är det nåt som är dumt?
- Nejdå, jag bara undrar om du vill veta vem som vann Vasaloppet idag?
- Ja gärna, vem var det?
- Han heter Jörgen Brink.
- Just det!

--------------------------------------------------------

- Har vi ventilerat färdigt för idag tycker du mamma?
- Nej, men jag HÖR att DU har det.
- Vad menar du?
- Ja, flera gånger har jag varit på vippen att fråga om du sover, gör du det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0