Kultlåtar

Ett album med svenska kultlåtar måste man ju lyssna igenom. Upptäckte nyss något ruggigt när jag fyllde på min lista hos Spotify...



Flera låtar sitter som gjutna. Jag kan dem ordagrant utantill! I Sofia dansar go-go med Stefan Rüdén missas icke en stavelse.

Och vad värre är, finns det fler... Guenerina med Paul Paljett och Där Näckrosen blommar med Flamingokvartetten.

Kära nån...



Känner igen både det en å det andra. Jag hade oxå såna stövlar. Det var de jag hade den där förbålt iskalla vintern. Samma år som de visade Raskens på tv. Och Rasken fick kallbrand. Något jag själv trodde mig bli drabbad av när vintern var så envis att bussen vägrade köra mig ända hem på bystan och morsan lika envist pga väder vägrade hämta mig vid vägen. Den promenaden. I bitande iskyla, snö och snålblåst i ofodrade stövlar glömmer jag aldrig. Och minns jag inte alldeles fel, så finns det nåt att erkänna. Om jag vågar...

Lp-skivor med Paul Paljett finns i min källare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0