Scanner

Måhända har jag varit en aning gammeldags, men nu är jag nog med i gemet. Idag har skaffat mig möjlighet att självscanna när jag handlar mat. Hos Willys. Det där med att handla och leva genom plastkort är annars inte alls min grej. Jag blir nervös av att vara reggad överallt. Eller av att handla på krita. Vet att man kan ladda sina kort och bara handla för sina egna stålar, men om man släpper efter för alla dessa erbjudanden, så släpper man ju oxå efter för "marknadspartners", reklam och inte minst för väsk & plånboksfabrikörerna. Plånkorna blir ju fulla av plastkort och man får utöka både dem och väskorna.


Självscanning kändes jäkla fiffigt. När man är färdig, så är man ju det. Inga köer och ingen stress vid bandet. Det var bara att ta sitt kvitto, sina kassar och gå. Helt i min smak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0