Grundkänslor

  • Rädsla
  • Sorg
  • Skam
  • Ilska
  • Äckel/avsmak
  • Avsky
  • Intresse/nyfikenhet/upphetsning/atrraktion
  • Glädje/stolthet/lugn/kärlek
  • Förvåning

Kommande veckas läxa. Att identifiera ovanstående känslor och inte betrakta dem som tankar och vice versa.
Big själslig business på gång där det även ingår att skriva problem och mållista. Vad är min arbetsstrategi med terapin? Kortsiktiga mål? Hur ser livsmålen ut?

En sak är säker. Det som är startat påverkar inte bara mig. Samtidigt som det är en spännande själsresa innebär det revidering av gamla upptrampade spår. Förhoppningsvis förändras jag. Till mitt eget höga nöje, fast kanske till priset av andras missnöje. Jag inser det. Och räds. Litegrann.


Kommentarer
Postat av: Tina

Med din sista mening tror jag du hade hittat svaret på den första punkten. Eller så är det bara min egen rädsla. Eller snarare, vet. Go for it girl!

2010-05-08 @ 19:57:30
URL: http://tinaerikssons.blogg.se/
Postat av: Airam

Tina - Om jag tex ska lära mig att säga stopp och nej innebär det "kanske" att jag skapar besvikelse=Stort hot! Fast, samtidigt är det spännande, att inta nya positioner. Har redan provat och det blev inte alls som jag hade föreställt mig :-) Det är skoj det här!

2010-05-09 @ 10:35:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0