Dammsugarpåse



När vårsolen bombarderar såhär starkt ute, blir allting inne plötsligt så skräpigt och smutsigt. Jag får panik på allt damm och alla fläckar. Så, operation storstäd satte igång. Och när jag ändå dammsög allt så noga fick även tangentbordet på min laptop sig en släng av sleven. Till följd - naturligtvis - att två tangenter släppte från sitt minimalistiska fäste och for in i påsen. V-knappen hann jag med, men inte U. Den åkte rakt in i snusket. Hur äcklig är inte en dammsugarpåse på en skala? Särskilt som den innehåller, som i detta hem: hår från både katt och hund och dessutom spill från kattlådan. Antar att svamparna, bakterierna och virusarna däri inte är nådiga. Det fanns dock ingen återvändo. Påsen fick klippas upp. Och dissikeras. U-knappen blev funnen. Och tillomed, mot alla odds satt på plats. Av mig själv. Det trodde jag mig aldrig om att kunna. Inget damm som också har nåt gott med sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0